Reklamace
Reklamační podmínky internetového obchodu (www.autohaus.cz)
neoddělitelná součást všeobecných obchodních podmínek
- Reklamovat lze pouze zboží, které bylo zakoupeno u prodávajícího a které je vlastnictvím kupujícího.
- V případě, že vlastnické právo ještě nepřešlo z prodávajícího na kupujícího, prodávající si ve smyslu platné legislativy uplatňuje právo reklamaci vyřídit až po úplné úhradě zboží.
- Je-li kupující spotřebitel (fyzická osoba, která nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání) poskytuje se na všechno nabízené zboží záruka v délce 24 měsíců, není-li u zboží uvedeno jinak a postupuje se ve smyslu Zákona o ochraně spotřebitele a Občanského zákoníku a těchto reklamačních podmínek. Není-li kupující spotřebitelem, postupuje se ve smyslu ustanovení Obchodního zákoníku. Záruční doba začíná plynout dnem převzetí zboží od přepravní společnosti nebo přímo od prodávajícího pokud si zboží přebírá kupující osobně.
- Kupující je povinen reklamaci uplatnit bezodkladně u prodávajícího, a to ihned po zjištění vady.
- Zodpovědnost za vady se nevztahuje na vady způsobené následujícím užíváním:
- k vadě došlo mechanickým poškozením výrobku způsobeným kupujícím,
- nesprávným zacházením s výrobkem, způsobem jiným, než který byl uveden v návodě na používání,
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svou vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy přirozenému prostředí zboží,
- zanedbáním péče a údržby o zboží,
- poškozením zboží nadměrným zatěžováním,
- používáním zboží v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci, všeobecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy anebo jiným porušením záručních podmínek.
- Z odpovědnosti za vady jsou rovněž vyňaty vady, které vznikly při živelné pohromě.
- Odpovědnost za vady se rovněž nevztahuje na běžné opotřebení zboží (anebo jeho části) způsobené používáním zboží. Kratší životnost výrobku tedy nelze považovat za vadu a nedá se reklamovat.
- Reklamované zboží je nutné zaslat nebo osobně donést na naši adresu uvedenou níže, zásilku nelze zaslat jako dobírkovou. Zboží je nutné vhodně zabalit, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy, doporučujeme zaslat zboží doporučeně jako pojištěnou zásilku. K reklamovanému zboží je nutné připojit kopii dokladu o nákupu (fakturu) a popis vady. Reklamaci je nutné zaslat písemně, elektronicky (s uvedením kontaktních údajů a popisem závady) anebo osobně.
- Prodávající potvrdí přijetí reklamace a vydá kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace zboží ve vhodné formě. Za den uplatnění reklamace se považuje den jejího doručení prodávajícímu. Pokud není možné doručit potvrzení ihned, bude doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace. Potvrzení o vyřízení reklamace bude zasláno písemně.
- Prodávající je povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech do 3 dnů ode dne uplatnění reklamace. V odůvodněných případech, zejména je-li vyžadováno složité technické zhodnocení zboží nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace vyřídí prodávající reklamaci ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později. Vyřízení reklamace však nesmí být delší než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí 30 denní lhůty na vyřízení reklamace má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy a bude mu vrácena plná suma za zboží, případně má právo na výměnu zboží za nové.
- Práva kupujícího při uplatňování reklamace:
- v případě odstranitelné chyby má kupující právo, aby byla odstraněna bezplatně, řádně a včas. O způsobu odstranění vady rozhoduje prodávající. Kupující může požadovat namísto opravy vady výměnu vadné věci za bezvadnou, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží anebo závažnosti chyby,
- při výskytu neodstranitelné vady, která brání řádnému užívání věci na daný účel, má kupující právo buď na výměnu věci anebo na odstoupení od kupní smlouvy (včetně peněžních prostředků).
- Reklamace je považována za vyřízenou, pokud je ukončeno reklamační řízení odevzdáním reklamovaného zboží, jeho výměnou anebo vrácením kupní ceny zboží, písemnou výzvou na převzetí plnění anebo její odůvodněné zamítnutí.
- Nepoškozenost zboží, resp. neporušenost obalu (podle pokynů při přebírání zboží) je nutné zkontrolovat při přebírání zásilky, protože se může zboží při přepravě poškodit, doporučujeme kupujícím rozbalit zboží a zkontrolovat si ho v přítomnosti dopravce. Vaším podpisem kurýrovi prohlašujete, že obal je nepoškozen.
- Tyto reklamační podmínky jsou neoddělitelnou součástí obchodních podmínek a prodávající si vyhrazuje právo je kdykoliv upravit i bez předcházejícího upozornění kupujícího.
- Kontakt: Autec Technologies s.r.o., Mezi stromy 504, 252 25 Jinočany; telefon: +420 774486566; E-mail: office@autohaus.cz.